onsdag 27 februari 2013

När det går som bäst...

Kanske inte som bäst men iallafall riktigt bra... Då slår förkylning och halsont till, IGEN!!!!
Jag tror inte att jag varit förkyld/halsont/febrig 3 ggr på ett och samma år - någonsin! Det passar inte in så bra i mitt schema och min dalande motivationskurva.
Om vi räknar veckor i kalendern är vi nu inne i bootcamp vecka nr 5 men rent fysiskt har vi tappat minst en vecka på grund av förkylningen... Jaja sånt händer, nu är det bara att ladda om och köra hårt igen.

Ok motivationen dalade lite och jag bestämde mig för att faktiskt fuska en aning med kolhydraterna i helgen. Hittade ett recept på chocolate chip cookies som iallafall enligt bilden liknade de vi åt på The Standard i NYC. Har längtat efter att få baka dessa underverk och i helgen var det dags.
Degen ska ligga minst 24h i kylskåpet innan det är dags att baka.

Testade lite olika sätt att baka dessa till perfektion. Efter tredje försöket blev de perfekta, dock klarade de sig inte fram till fotografering...
Men första omgången blev inte heller så dålig, lite platt bara.
The Standad


Bakerella

                                                                   

Mina:)

När vi fick till bakningen så blev de perfekta! Krispiga på utsidan, både under och över och underbart sega på insidan. Hemligheten ligger i en varm plåt eller baksten i ugnen så att de får en jämt tillagning på alla ytor.
Receptet hittar ni här

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar