torsdag 21 februari 2013

Nytt material!

Så är vi några dagar in i vecka nr 4 på min Boot Camp Special.
Det går lite upp och ner, både med motivation, vikt och träningsvärk...

I helgen som gick fick jag tillfälle att prova mina nya dobbar till löparskorna. Det var fantastiskt!!! Med tanke på den isbana som är därute (på Gotland) hade det varit omöjligt att ens ta sig fram i snigelfart. Med dobbarna på kunde jag springa som en gasell:) Kanske inte så mycket gasell när jag tänker efter... lyckades även dra på mig en muskelbristning i höger vad som jag förvärrade i måndags på löpbandet. Inte bra men inte heller så farligt. Jag rekommenderar starkt inköp av dubbar. På Stadium kostade de 130 kr och var super enkla att sätta dit och ta av.

Som extra grädde på moset kom äntligen min stång och vikter, 57.5 kg i totalvikt. Inte så poppis på Posten... Den kostade ju ca 700 kr vilket är lite för en viktstång. Tittade runt på nätet och de flesta kostar över 2000kr. För det priset jag gav så är jag förvånad över känslan. Den känns stabil med bra kvalité. Vi får se när jag utsätter den för lite mer påfrestningar. Jag återkommer med testresultat.

I helgen hade jag ett förskräckligt godissug... Helt galen, som en pundare!
men istället för att fokusera på nyttiga saker, ge mig ut i naturen eller bygga något för att få tankarna på annat så vältrade jag mig i olika recept på nätet.
En av mina favoritsidor är Bakerella´s blogg. Hon har fantastiska recept och allt är så vacker och väldigt snyggt fotat. Jag blir extremt inspirerad varje gång jag läser hennes blogg.
Vem blir inte sugen på Oreo-stuffed chocolate chip cookies...?



Eller...


Världens finaste bilder och superduktig på att få det hon gör att se vackert ut!

Men jag fortsätter att fokusera på mina proteiner och träning. Som sagt, det är vecka 4 och 2 veckor kvar till nästa inmätning. Hade en tuff träningstimme med Coach Mike igår och det känns i musklerna.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar