tisdag 12 februari 2013

Ny mätning - vecka 3


Min första tanke i morse var att om det inte var någon ändring på siffrorna så skulle jag tröstäta en bulle och om det var ändring skulle jag fira med en bulle...

Så var det dags igen. det var nu 3 veckor sedan vi hade inmätning för första gången på min 12 v bootcamp. Kan inte säga att jag kände någon större entusiasm inför att ta av mig kläderna och bli klämd på men det var bara att ta ett djupt andetag...
Har nu tränat hårt i 3 veckor, varav 2 ggr med Micke (nr 3 är imorgon). Jag har hållit mig till en i stort sett kolhydratfri kost, endast ätit de kolisar som finns naturligt i maten. Inget bröd, pasta, godis eller onödiga mjölkprodukter.
Trots att jag har varit otroligt duktig så syns det inte någonting när jag tittar mig i spegeln! Det hade inte skadat om åtminstone magen försvunnit... Så därför hade jag som sagt inte så stora förväntningar.

Resultaten var inte fantastiska men helt ok. Skriver in dem i tabellen nedan så får ni se själva.



Start
3v
6v
9v
12v
Förändring
Vikt
65,5
66,6




Fettprocent
23,4
21,8



-1,6%
Lean Body Mass
50,8
52,1



+1,3kg
Love handles
29,8
25,2



-4,6%
Mage
32,5
27,4



-5,1%
Baksida lår
29,0
-



0
Framsida lår
-
-



0

                           

Så jag har ökat lite i vikt men mest i muskler(1,3 kg) och tappat 1,5% i fettprocent (vilket borde vara mer än så).
Då baksida och framsida lår inte ändrat sig något så kommer fokus att ändras om från "lovehandles" till lår. Så det kunde ha varit bätte med tanke på hur jag kämpar men det var inte heller helt illa.
Nu blir det till att träna hårdare!


Ni kan vara lugna, jag varken firade eller tröstade mig med en bulle, det blev nötfärs, avocado och sallad, precis som vanligt:)
Jag ger inte upp så lätt!!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar