måndag 4 februari 2013

Frestelser och träning - inte direkt hand i hand

Ok - Nu har det snart gått tre veckor sedan vi började äta enligt Coach Mikes schema och 11/2 veckas träning. Det går bra men det börjar komma tankar som inte passar in i en 12 veckors BootCamp...
Så här tänker nämligen jag - så fort jag börjar känna resultat, och då menar jag mista lilla möjliga resultat, då vill jag fira med något gott. Och då menar jag inte mer protein, nej jag vill ha en chokladkaka, en bulle från Fabrique och senast igår kväll en chokladfondant... Vad är det för fel på mig!!! Men nej, den här gången ska jag inte ge vika, jag kan drömma om det men jag väljer att lyckas och unna mig att bli vältränad och få bort magen!!! Det är så jag tänker, lite töntigt men så är det - jag unnar mig själv att lyckas!
Hittills har det funkat och jag har inte fuskat en enda gång- nej coach, jag ser inte det lilla glaset vin i fredags som att fuska!

Så lite fokus på träning. Enligt Coach Mike är det bästa sättet att träna upp konditionen och det som ger absolut mest - intervaller. Det finns massor av olika intervaller att välja mellan. Jag har två favoriter.

  1. Uppvärmning i 10 minuter och sedan tar jag antingen 2 minuter snabb löpning och 1 minut vila (gång) x 10. 
  2. Uppvärmning i 10 minuter och sedan helvetesintervaller med 30s toklöpning och 2 minuter vila x 10. Det låter lätt, speciellt med två minuters vila. Men du ska ta i så mycket att de två vilominuterna känns som 10 sekunder.
Det är viktigt att variera sina intervaller - glöm inte det.
Det är med intervaller vi håller igång de dagar vi inte är i Stockholm med närhet till gymmet. Det krävs rätt mycket av mig att få in 4 träningar i veckan så jag kämpar på.

Då hjälper det att ta en löptur med den här utsikten.




Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar