fredag 15 februari 2013

Magic in the making

Fredag kväll och godissuget smyger sig på...
Istället fokuserar jag på middagens tillbehör:) coleslaw och ranchdressing.
Dessa två är inte enbart fantastiskt goda tillbehör utan dessutom innehåller de nästan samma ingredienser och kan skapas sida vid sida!

Och ja Coach - de innehåller mjölkprodukter!

Coleslaw dressing:
1 dl crème fraîche
1/2 dl Hellmans majo
1 tsk dijon
1/2 tsk salt
Svartpeppar

Ranch: Gott till allt!!! Jag har skrivit det förr men till er som ännu inte provat kommer den en gång till
1 dl mat yougurth
2/3 dl crème fraîche
3 msk Hellmans majo
1 1/2 tsk citronsaft
1/2 tsk dijon
1 1/2 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
1/2 tsk samt
1 dl hackad gräslök

Till detta serveras Jamie Olivers kyckling med vitlök, timjan och citron... Så gott!!!

Jag har ont i hela kroppen från veckans träningspass men längtar ändå till morgondagens intervaller. Kom äntligen iväg i veckan till Stadium och inhandlade där dubbar till skorna. Så som en gammal kärring kommer jag imorgon ge mig ut och trotsa Gotlands osaltade landsvägar/blank is.

Provade på en ny härlig intervall från Coach Mike igår. Ställ löpbandet på max lutning = 15%. Stäng av bandet så det inte driver själv... Intervallen är - Gå 30s, spring 20s, kuta 10s! Allt detta gånger 10 utan att vila. Efter två varv vill du spy, efter 10 är du död!!! Säkert nyttigt... Eller?

Vi ses!

Fredagsgodis:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar