fredag 4 januari 2013

Packning... inte så himla lätt!

Det börjar bli dags att packa, äntligen! Alla förberedelser är en så rolig del av att resa.
Det svåra är inte att få med sig allt - det svåra är att få med sig så lite saker som möjligt så att du kan få med dig så mycket saker hem som möjligt!

Det är några saker som är viktigare än andra...
En liten lista: bagagevåg!, wineskins, vinöppnare, pengar, pass, huvudvärkstabletter och tejp... sen kommer spikmattan, ögondroppar, laddare till ipad/iphone och presenter.



Mitt bästa knep är att ta den vanliga kabinväskan och lägga den i den stora resväskan - regeln är att du bara får packa i kabinväskan. Du får alltså inte ta med dig mer saker än vad som ryms i ett handbagage!
Så för en vecka ska du ha med dig aningen för lite kläder, då blir det perfekt! ( Förutom den gången mamma och jag var i NY och det var svinkallt - då fick jag låna kläder av mamma för jag hade packat lite väl tajt... Tack mamsen.)

I min packning med kläder ingår:

  • ett par riktigt sköna skor (denna gång blir det stövlar med extra sula)
  • 2-3 klänningar som funkar både dagtid och kvällstid (amerikaner är dåliga på att klä upp sig...)
  • max 2 par byxor och då räknar jag in det paret du eventuellt reser i:)
  • 1-2 koftor om det är kallt
  • 2 blusar som funkar dag och natt
  • 2 par strumpbyxor
  • underkläder såklart
  • 1 t-shirt
  • neccesär + hårgrejor (jag har en amerikansk hårtork men det är bara för att jag inte litar på att det ska finnas på hotellet och det skulle vara en katastrof! ;)
Allt detta får plats i en handbagageväska som läggs i den stora väskan och checkas in. På vägen hem fylls den med allt tungt som inte är vätskor och bärs med som handbagage - då har du en HEL resväska att fylla med fynd!!! (Skulle det behövas mer utrymmer så kostar det bara 50 dollar att ta med en extra väska).



Återkommer från Princeton USA nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar