tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt 2013! eller USA 2013 del 1

Så var det dags för ett nytt år igen! Det är dock så uttjatat att jag kommer gå direkt till nästa ämne - NYC!!!
Snart är det dags för årets första tripp till NYC! Jag längtar!!! En stor del av allt det underbara med att resa är tiden innan, all längtan, alla förberedelser, shoppinglistor, packningslistor mm...

Jag har alltid en aktiv shoppinglista. Det är ingen ide att tro att man ska komma ihåg allt när det väl är dags, en shoppinglista är ett levande dokument som man alltid bär med sig!
På årets lista finns bland annat: jeans från Armani Exchange som har de absolut bästa jeansen och snygga party klänningar, Make Up från Bare Minerals (som är mycket billigare i USA), vaniljextrakt (för bakning), Ny visp till min Kitchenaid, Creme från Neutrogena som inte finns i Sverige, doftljus, underkläder från VS och en hel del andra roliga saker som bara en galen människa tar med sig hem från NY:).
En gång hade jag med mig en hel cheesecake från Junior´s. Gott!!! Vi har också tagit hem 2 högtalare, en kitchenaid, kakdeg, kryddor och diverse andra konstiga inköp.


Så tips nummer ett denna vecka är alltså att skriva en shoppinglista i god tid innan USA resan, helst ska den alltid vara aktiv för att inga missar ska göras. Ingenting är omöjligt - det gäller bara att planera sin packning:)!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar