onsdag 30 januari 2013

Ny inriktning i 12 veckor...

Redan före jul gav jag mig själv ett löfte - magrutor:)
Tjejer kanske inte ska ha magrutor... jag kanske aldrig kommer få magrutor - har snarare magränder, vågräta.
Oavsett så har jag bestämt mig för att jag är värd 12 veckors bootcamp för att ta redan på hur nära magrutor jag kan komma.
Så.. de kommande 11 veckorna - för jag har redan klarat av 1, kommer jag att gå igenom de olika stadierna av bootcamp a la Coach Mike. Coach Mike är min PT sedan länge och jag har helt lagt all min tro och tillit i hans händer.
Lovade honom att göra precis som han sa när det gäller kost och träning och det tänker jag hålla.

Så vad ska vi göra?

  1. Träning minst 4 ggr i veckan varav en med Coach Mike.
  2. Absolut inga kolhydrater - förutom de som är i salladen. Det betyder att jag inte heller äter alla grönsaker, endast de paleolitiska. Mer om det läser ni här.
  3. Inget vin!
  4. Fibrer morgon och kväll, Zink, Magnesium, D-vitamin, probiotika, Calcium D Glucarate och höga doser omega 3.
  5. Proteiner - massor av proteiner.
  6. 5 måltider om dagen.
Det betyder att jag startar min dag med proteiner och avslutar dem med proteiner:)

I förra veckan hade vi invägning och inmätning. Invägning är aldrig kul men det är lätt. Inmätning gör ont! Coach Mike mäter underhudsfettet med någon slags tång och skriver ner alla siffror i sin iPad. Utifrån dessa siffror räknas fettprocent och lean body mass och en massa andra saker ut.
Glömde siffrorna på jobbet så de kommer med i nästa inlägg.

Före bild är tagen och förhoppningvis kommer efter bilden att se bättre ut - ingen av dem kommer bli officiella om programmet inte går enligt plan:)

Coach Mike säger att jag inte får min kolhydrat dag förrens jag har förtjänat den...

Vi ses!

PS. Coach Mike´s hemsida är full av inspiration - klicka här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar