torsdag 14 mars 2013

Stel och förskräckligt osmidig...

Mitt i vecka nr 7 och jag känner mig stark! Dock tycker coach Mike att jag var lite för stel i vader och höftböjare. Detta ger dålig böjlighet i vissa övningar och det är tex helt omöjligt att hålla kvar hälen i golvet när jag sätter mig ner och samtidigt har en viktstång med en massa kilon på axlarna.
Det är självklart inte bra... Så vi bokade in en behandling igår onsdag. Denna behandling var så långt från en skön Spa massage som man kan komma. Om skalan går från skönt till smärtsamt så klev denna behandling ett steg längre och hamnar i närheten av "tortyr". Jag skrek, skrattade (i panik), bad om nåd och svettades. Samtidigt verkar coach Mike bli på bättre och bättre humör... konstigt :)

Skämt åsido. Han använder sig av någon slags akupressur teknik men istället för att trycka med händerna så använder han sina armbågar. Det ger mer kraft antar jag.
Efteråt var jag mör som en utbultad biff och idag känner jag mig ännu mer blåslagen. Dock känns det bra i kroppen och träningen gick jättebra!

Det blev ett pass med intervall följt av styrka.
Intervallen ser ut enligt följande:
Stillastående löpband med full lutning, du driver bandet.

  • Gå i 30 sekunder
  • Jogga i 20 sekunder
  • Spring! i 10 sekunder
Upprepa 10 ggr utan vila mellan. Otroligt jobbigt!

Och till alla er därute som tycker att det jag gör just nu är onödigt, konstigt, dumt, fel eller något annat negativt. Var hellre tyst än negativ.
Det må vara 12 veckors Bootcamp men det handlar om att lägga om ett helt liv av härligt kolhydrat intagande så det kommer ta ett tag och det är ganska tufft ibland. I slutet kommer jag vara en hälsosammare starkare människa och det ser jag fram emot.

Oroa er inte. Jag kommer aldrig att sluta leta efter och prova det ultimata chocolate chip cookie receptet!










Vi ses!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar