måndag 29 oktober 2012

Saker jag sysslar med...

Jag tittar ofta på olika mat och bakprogram på TV. Väntar med spänning på den dag då Foodnetwork kommer till Sverige - då kommer jag aldrig lämna TV soffan igen...

Vi får mycket inspiration från de olika TV programmen och snor helt enkelt en del saker rakt av, andra saker inspirerar till egna idéer.

Jag tänkte dela med mig av några idéer hemifrån.

En ny lampa jag är väldigt nöjd med. Burken är från H&M home, sladd och lamphållare från Bygfabriken.
     
Inspiration                                      Vår variant.

Gick förbi Lexingtonbutiken som alltid har ett väldigt frint skyltfönster och fick syn på en mycket fin bokhylla. Min man fick i uppgift att bygga den åt mig.
Lexington till vänster och vårt mästerverk till höger.

Sedan finns det såklart en hel del egen design.
Trädgårds/såbord

 Café bord till uteplatsen med franska cementplattor från Stiltje som blev över från köket.
TV bänk med förvaring. Franska kalkstensplattor från Stiltje som blev över från badrummet...
 Garderoben är IKEA stomme och sedan vanliga plank som vi kapat till och målat.
Ett generöst matbord till uteplatsen, helt i design av min man.

Det är så lätt att bygga egna möbler och dessutom kan du anpassa så att de passar perfekt i storlek och utformning.
Det finns en mini Ernst i oss alla;)

Lycka till!

1 kommentar: