måndag 1 oktober 2012

Gubbjävel!

Det är ganska många gånger jag funderat på ett inlägg i debatten om gubbar. Har dock känt att det är för lätt, för tacksamt. Nu är det iallafall dags och måttet är rågat!!!

Det ligger säkert någon djup förklaring baserat på en händelse i min barndom men det struntar jag i! Jag klart inte av dem - gubbarna!!!!

Jag har pekat finger åt busschaufförer, skrikit på gubbar i bil och en hel del saker som kanske inte var så moget men det står jag för och det var extremt befriande!!!

Gubben i förra veckan tog dock priset!
Jag var på en mycket trevlig konferens i Berlin och träffade kollegor från hela världen. Vid första kaffet minglade jag runt och stannade till för att prata lite med en amerikan som bosatt sig i Turkiet för 16 år sedan(vilket inte har något att göra med min historia, men iallafall...). Efteråt kan jag se att jag borde anat oråd... Han var liten, ful och hade elaka ögon. Elaka ögon är alltid ett varningstecken att beakta!
En bit in i samtalet som nu avhandlade Turkiets växande ekonomi... Nämnde han "BRIC countrys" och frågade mig om jag kände till det uttrycket. Det gjorde jag inte och låtsades heller inte veta varpå han utbrister " oh my good, read a newspaper!!!"
Jag har aldrig i mitt liv varit så nära att slå ner en liten man!!! Så nedlåtande och så ful!!!
Vi kan väl säga som så att konversationen dog lite efter det... :)

Någon som känner igen sig? :)

(BRIC står för Brasilien Ryssland Indien Kina) så nu vet ni det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar