söndag 9 september 2012

Testa nytt

Jag tycker om att äta saker jag känner till och gillar inte att testa nya recept, det gör dock min man som tröttnar på att äta Hamburgare varje helg...
Vi åkte till Ejmund's gård i Roma för att köpa högrev för ett nytt recept jag fick tips om. Kokt grillat högrev med en sötstark glaze.
Inte en ny favorit för min del men för M var köttet det bästa han ätit någonsin! Mustigt och mört! Usch!

Till köttet (och innan) drack vi en fantastisk Zinfandel från Stryker i Sonoma. Kraftig härlig smak av ek och mörker. Det gör ont i hjärtat att veta att vi bara hade en, och nu är den borta... Men den var fantsatisk. De har en vinklubb på Stryker som man måste vara medlem i för att få en chans att köpa deras Zinfandel då de inte gör så måga flaskor. Tror dock vinkillen tyckte synd om oss som åkt hela vägen från Sverige bara för att dricka Zinfandel så han lät oss köpa en av de sista. Gott!!!

Jag såg istället fram emot min cheescake med passionsfrukt. Då menar jag inte en av de där fake kakorna som serveras på café i Sverige utan en riktig cheescake med sina rötter i NYC. Jag köpte en miniform i Haag i somras som jag velat testa ett tag. En cheescake lagom för 2! Det var aningen svårt att anpassa tiden så nästa gång får den vara inne i max 15 min. Botten är gjord av digestive och Dajm, tack vare paketet från Västerås.

Den blev god men inte så vacker, jag rekommenderar dock att testa Dajm i botten för det var fantastiskt!

Jag kan bjuda på receptet om du hör av dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar