onsdag 5 september 2012

Present på posten...

Hade besök av en vän från USA i augusti och vi kom in på området Ranch dressing (som är nummer 2 på min lista)
Häromdagen damp ett paket ner i brevlådan... :) Jag älskar paket! Skicka fler paket!


Jag kan inte förstå varför vi inte har god Ranch dressing i Sverige! Jo det finns säkert ranch men de är alla sååå långt från hur det ska smaka att det är pinsamt!
Det här kan vara den mest perfekta dressingen - ever! Varför? Jo, den passar till allt! Sallad, hamburgare, kyckling, grillat kött, köttfärsås.. you name it!
Den absolut godaste Ranch dressing jag ätit är på Hooters till deras buffalo wings, mums!!!
Går dit varje gång jag är i NY.
Sååå nu tänker jag dela med mig av mitt eget recept på Ranch. Jag lovar, du kommer inte att bli besviken:)

Ranch
1 dl yogurth (grekisk el liknande)
2/3 dl creme fraiche
3 msk "majjo" (Hellmans - den enda "majjon" värt namnet!)
1 1/2 tsk pressad citron
1/2 tsk dijon senap
1 1/2 tsk lökpulver (80 tals krydda som nu återupplivas:))
1 tsk vitlökspulver (80- tal...)
1/2 tsk salt
1 dl finhackad vitlök (går bra med färsk eller fryst)

Blanda ihop allt och ställ i kylen minst en timma före servering. Ännu bättre efter en natt i kylen.

1 kommentar:

  1. FANTASTISKT Jo'!!
    Precis vad jag snackar om, just detta inlägg kommer jag pinpointa för senare användning! Ranchdressingen e da shit!
    Puss från troppie!

    SvaraRadera