söndag 12 maj 2013

Styrketräning vs Intervaller

Träningen fortsätter men jag fick ett litet bakslag. Som ni kanske läst så gick jag över från styrketräning 4 ggr i veckan till 3 intervaller och 2 styrketräning. Det kändes jättebra och kroppen blev fast och flåset utmärkt. För 3 veckor sedan började jag känna av vänster knä och höger höft. Framför allt gjorde det väldigt ont dagen efter intervallträning.
Vilade en vecka över ledigheten och har nu bestämt mig för att ta det lugnt med intervaller och gå tillbaka till enbart styrketräning.
Jag har aldrig haft ont av styrketräningen (förutom extrem träningsvärk:)) och det är inte värt att ha ont bara för att få en mer varierad träning.
I förra veckan körde jag återigen styrka igen med Coach Mike och höft/knä är åter smärtfritt! underbart!

Jag har inte vågat mig på en sista invägning... Vet att jag inte sköter mig riktigt. Det är ju så trevligt med ett glas rose i solen. Jag är fortfarande mer vältränad än någonsin men det är en bit kvar, dock får jag nog fortsätta arbeta mot målet även efter sommaren:) Det är helt ok. De västa bilringarna är borta, bagen lite plattare och jag har fruktansvärda benmuskler! Aldrig varit så stark!

Ser fram emot imorgon när jag kan gå till gymmet igen, inte lika motiverande att träna utomhus ensam när solen skiner...


Vi ses!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du inte känner någon osund smärta längre, ja mer än träningsvärk då, men den räknar jag in i sund smärta ;)

    Vackra bilder!

    SvaraRadera